A listák a Google Analytics pontos statisztikai mérésein alapszanak, kivéve az 5 kedvenc cikkem listája. Ha kíváncsi vagy, hányan és mennyi ideig olvasták a cikkeket, megtudod a képaláírásokból.
Az 5 legtöbbször olvasott bejegyzés
Az Analytics 2018-ban összesen 33.012 egyedi oldalletöltést mért.
Az alábbi lista annak az eredménye, hogy néhány cikket egy rövid ideig kiemeltünk Facebookon. Kíváncsiak voltunk, mi történik, ha több ember szeme elé kerül, amit írtam.
#2 Bonanza íróasztal felújítása
#3 Így választottunk karikagyűrűt
#5 Kanapéválasztás és fürdőszobai cuccok
Az 5 legtovább olvasott bejegyzés
Azt mondják, az emberek manapság nem olvasnak, pláne nem TL;DR cikkeket. Én inkább azoknak hiszek, akik szerint az 1500-2000 szavas cikkek vagy még ennél is hosszabbak a menők, mert az Analytics és az organikus találati lista is ezt támasztja alá.
Mindegyik cikkem átlagos olvasási ideje percekben mérhető, néhány rövidebb bejegyzésen kívül 5 perc feletti. Az összes oldalletöltés olvasási ideje 2018-ban 6 perc 5 másodperc, cikkekre szűrve 8 perc 5 másodperc.
Ezt tartom a legjobb blogos eredményemnek, főleg az információs zaj mértékét ismerve. Ezzel Rudi is egyetért, szerinte TL;DRA bejegyzéseket írok (Too Long; Did Read it Anyway).
#1 Kérdőív eredménye: vélemények a házassági névváltoztatásról
#3 Névváltoztatás házasságkötéskor
#4 Így választottunk karikagyűrűt
Az 5 legtöbbször kattintott találat a Google keresőben
Kedves a Google-től, hogy több témán belül is relevánsnak tartja, amit írok és egyáltalán megjelenik a blog a találatok között.
Ez a lista azért kiemelten fontos, mert ebből derül ki, mi történik, ha valaki csak úgy beesik a weboldalamra a Google-ből, anélkül, hogy bármilyen előzetes tudása lenne a blogról vagy rólam.
Örvendetes, hogy a Google-ből érkező felhasználók száma >0 és átlagosan több, mint 36%-uk végigszkrollozza az egész cikket. (Rudi segített beállítani egy „Read the whole article” mutatót, ami kijelzi, hányan görgettek le a cikk végéig.)
A munkamenet hossza alapján még azt is megkockáztatom, hogy ez sok esetben a bejegyzés végigolvasását jelenti.
A legtöbb blogbejegyzés a lakásfelújítás egyes fázisairól szól, ezért létrehoztam egy címkét „lakásfelújítás blog” néven, amikor arra lettem figyelmes, hogy nem jövök ki a Google-ben erre keresve. Az eredmény: a találati lista első oldala (a Lakásfelújítás Blog nevű blog előtt).
Többnyire a felújítás különböző mozzanataira kíváncsiak és a Search Console alapján sok felújítós cikkemet meg is találják a keresőben.
Az előző ötös listákhoz képest az a különbség, hogy itt a csúnya, felújítós képekkel megrakott cikkek tarolnak. Kerestem, de nem találtam magyar nyelven az én lakásfelújítós bejegyzéseimnél részletesebbeket, pláne nem olyan blogon, ami márkától-szolgáltatótól független.
Az alábbi listában kizárólag a keresőből érkezett látogatók számát néztem:
#1 Fürdőszoba építése és vízszerelés
Ezt a cikket a nagylakás fürdőszobájáról írtam és azt láttam Analyticsen, hogy minden nap megnyitják néhányan a keresőből – talán gyakrabban újítanak fel fürdőt az emberek, mint egy komplett lakást vagy házat.
A statisztika alapján direkt úgy tagoltam a következő lakásfelújítás munkafolyamatairól készített fotókat, hogy külön bejegyzéseket írhassak a fürdőszobáról.
A „bonanza felújítás” kifejezésre Vacókia az első találat. Ez az egyetlen olyan eleme ennek az ötös listának, ami egy címke és nem blogbejegyzés.
Ezek szerint érdemes odafigyelnem a címkékre és külön szöveget írni hozzájuk, ahogy ebben az esetben is tettem.
Egyébként a „bútorfelújítás zománcfestékkel” kifejezésre is első vagyok. Még várható a blogon néhány bejegyzés bútoros témában, ezeket igyekszem úgy összerakni, hogy szintén megtaláljon, aki ilyesmire keres.
#3 Hatszögletű járólap lerakása
#5 Belső falak és burkolatok bontása
Az 5 kedvenc cikkem
#1 Névváltoztatás házasságkötéskor és Kérdőív eredménye
Ez 2 cikk, de egynek számítom, mert a második az első folytatása.
Szerettem megírni, kicsit újraélhettem a nyelvész emlékeimet. Közel annyit kutattam, hogy akár szakdolgozatot is írhattam volna a témában. De messziről elkerültem a tudományos nyelvezetet és a formális hivatkozást, mert a(z amúgy megdicsért) szakdogámat összesen három ember olvasta: a konzulens, az opponens meg én.
A névváltoztatós cikkek bekerültek a „legtovább olvasottak” toplistába és a kérdőíves Facebook posztra közel minden 10. elért ember rákattintott (összesen 1092 válasz érkezett). Az általában passzív blogos csoportokon belül ez a témám érdekelte legjobban a csoporttagokat.
Ez a legrészletesebb bútorfelújítós cikkem, amit írtam, a legkisebb bútorról, amit felújítottam. Szeretem ezt a bútort, megérdemelte a munkát és a cikket is.
Nem maradhat ki a kedvencek közül az otthoni dolgozósarkom, amit még év elején mutattam meg a blogon. Azóta ez a kis ficak bekerült egy keménykötésű könyvbe. Erről a blogon még nem írtam, csak itt.
Ez a legrészletesebb DIY bejegyzésem, 100% saját ötlet, tervezés és kivitelezés. A mai napig cserélgetem rajta a kártyácskákat: a sok digitális kütyü mellett jópofa egy offline eszközt használni, ami megmutatja az idő múlását.
2017. szeptember közepén elindítottam Vacókiát, az első blogomat – ezzel átléptem a „nem merem vállalni magam” tudatállapotból a „rendszeresen publikálok” világába.
Ebben a bejegyzében az első néhány hónap tapasztalatait szedtem össze.
A legnépszerűbb Facebook posztok
2018-ban kereken 100 alkalommal posztoltam. A Facebook a nagyobbik közösségimédia-oldalam, bár az elérés a lájkolók számához képest nudli, hacsak nem hajlandó fizetni az ember. Ez már akkor is így volt, amikor megnyitottam az oldalt 2017-ben.
Rövid időszakokra kipróbáltuk a kiemelést, hogy meglássuk, nagyobb lesz-e a blog forgalma. Minimális hozzáértéssel is gyönyörűen működik a dolog: az Analytics grafikonján milliméter pontosan rajzolódik ki minden egyes elköltött forint. De ez csak próba volt, már rég nem emeltünk ki semmit.
Azért fontos a Facebook oldal, mert itt van a magyar emberek többsége és innen szeretnek átkattintani a blogra. Eddig minden alkalommal, amikor megosztottam Facebookon egy új blogbejegyzést, azonnal megszállták Vacókiát, legalábbis Analytics szerint.
Nemrég rájöttem, hogyan kell exportálni az adatokat. A 2018-as Lifetime Post Total Reach: 162.512, ebből a Lifetime Engaged Users: 15.158. Tehát az engagement rate átlaga: 9,33%. A 100 posztból 57-nek 10% feletti az aktivitási arányszáma.
A legjobban teljesítő bejegyzésnek az exportált adatok szerint 37,3% az aktivitási arányszáma, a bejegyzés statisztikája szerint viszont 56,8%. Minden esetben van különbség, mert valamiért más szám kerül az Engaged Userekhez. (Ha van ötleted, miért csinálja ezt a Facebook, ne tartsd magadban.)
A fent linkelt bejegyzés nem mérvadó, mert az elérése csak 185. Hiába mondják, hogy a Facebookon jól működik a videós tartalom, nekem eddig minden esetben szörnyű elérést produkált.
Az 5000 feletti elérésű, legjobban teljesítő 3 bejegyzés:
A legnépszerűbb Instagram posztok
Instagram fiókot a blog miatt nyitottam, korábban nem ismertem ezt a felületet.
A Facebook oldalhoz képest az a különbség, hogy ez egyben a személyes fiókom is, ezért informálisabb, mint az előző, ahol egész más embereket érek el.
Nyáron elkezdtem használni az Instagram sztorit. Nem akartam olyan öreg lenni huszonévesen, hogy béna legyek hozzá.
Az elején utáltam, főleg a Photoshophoz képest (mi az, hogy még középre rendezés sincs?!), azóta viszont megtanultam használni és megszerettem. Ez a legjobb, legközvetlenebb módja annak, hogy kommunikáljak a követőkkel. Cserébe 24 óra múlva a kukában landol a sztori, kivéve, ha fókuszba helyezem a profilon.
Néhányszor „újrahasznosítottam” a sztorikat: képként kitettem őket egy Facebook bejegyzésként. A képminőség siralmas lett, ennek ellenére az aktivitási arányszám átlaga 20% feletti volt.
Vannak, akik csak itt követnek és különben is szeretek sztorizni. A sztori sokkal instábban készíthető, mint egy képgalériákkal megtöltött, gondosan szerkesztett blogbejegyzés, amit csak az íróasztalnál ülve tudok megírni.
Az utóbbi idők történései a fókuszba helyezett sztorik közt várják, hogy egyszer blogbejegyzés készüljön belőlük.
A fenti kollázst itt, a színeset itt generáltattam.
Az Instagram statisztikájával ezen túlmenően nemigen foglalkoztam: üzleti fiók lévén látom az elemzéseket, de kicsi a (releváns) elérés és a lakásfelújítós képek különben se „instagrammable” alapanyagok.
Elsősorban a blogra szerettem volna forgalmat irányítani a közösségi médián keresztül. Ez a Facebook esetében működik, Instáról viszont minimális a blogra átkattintás. Kisebb, kiegészítő platformnak tökéletes, mert a többi halott, legalábbis magyar nyelven, ennek meg elméletileg van jövője. (YouTube-ozni pedig nem tervezek.)
Ha megosztom ugyanazt a képet Instán és Facebookon is, számszerűen közel ugyanannyian lájkolják/szívecskézik mindkét platformon, annak ellenére, hogy Facebookon 4 és félszer annyian követnek, mint Instagramon.
A számokon túl – a kedvenc visszajelzéseim
A statisztikai adatokat tekintve nincs összehasonlítási alapom. Azt viszont meg tudom mondani, hogy nekem milyen visszajelzések esnek a legjobban:
- Vannak, akiket nem kifejezetten érdekel egy adott téma, mégis mindig minden cikkemet elolvassák. (Akkor is, ha nem is ismernek engem.)
- Vannak, akik az összes sztorimat végignézik. Az összeset. És minden csúszkára, szavazásra reagálnak.
- Van, aki szerint a kifejezetten unalmas, száraz dolgokat is érdekessé teszem.
- Azt is mondta már valaki, hogy abba kellett volna hagynia, de olvasott még egy mondatot, aztán még egyet, míg végül elolvasta az egész cikket.
- Vannak, akiknek csalódás, ha véget ér egy bejegyzésem: olvasnák még tovább.
- Vannak, akik a cikkek olvasása után szakértőnek tartanak egy adott területen és privát üzenetben keresnek meg, hogy segítsek nekik.
- A statisztikán is látszik, hogy az emberek szeretik a személyes kontentet, ennek ellenére van, aki külön kiemeli, hogy neki az az érték, amit a saját tapasztalataimon túl összegyűjtök egy témáról.
- Sokaknak a saját fényképek tetszenek.
- Többen írták, hogy azért követnek, mert jó hangulatot árasztanak a posztok. Kell ennél több? 🙂
- A passzív visszajelzések is fontosak: a vacókiai troll-állomány ~0. (Ez nyilván annak köszönhető, hogy saját domainen halovány a forgalom.)
- Vannak, akiknek a bútorfelújítások tetszenek. Egyszer apróhirdetésen böngésze ez a leírás fogadott:
Vacókiát a Facebookon és az Instagramon követheted, ha szeretnél értesülni a legújabb cikkekről és extra tartalmakról.
Van jobb ötleted, milyen adatokat kellene nézni? Tudod, hogyan lehetne jobb a blog tartalma és/vagy statisztikája? Minden konstruktív javaslatot szívesen veszek.
A képernyőképek 2019. január elején készültek.